آموزش آشپزیشیرینی و کیک

آموزش پختن کیک مرغ

دوستان و همراهان گرامی سلام ، با آموزش کیک مرغ در بخش آشپزخانه زرین بانو در خدمت شما هستم.اگر شما هم دوست دارین این پیش غذای خوشمزه رو یاد بگیرد با بخش آموزش آشپزی زرین بانو همراه باشید.

آموزش پخت کیک مرغ

کیک مرغ غذایی بسیار سبکی است که از سینه ی مرغ و نون تست تهیه میشود و به عنوان یک شام خوشمزه ، عصرانه و همین طور به عنوان پیش غذا در مهمانی ها،تولد ها و جشن ها سرو میشود.

مواد لازم :
سینه مرغ پخته شده 1عدد
سوسیس 3عدد
هویچ 1 عدد متوسط
خیارشور 1 عدد متوسط
جعفری خورد شده نصف استکان
سس مایونز به مقدار لازم
نان تست 1 بسته
نمک به مقدار لازم

طرز تهیه کیک مرغ

ابتدا سینه ی مرغ را درون قابلمه گذاشته و دو قاشق غذاخوری به آن روغن اضافه می کنید و تفت می دهیم سپس نمک و زرد چوبه اضافه کرده و مقداری آب جوش اضافه می کنیم و یک پیاز کوچک داخل آن خورد می کنیم و می گذاریم تا خوب بپزد.

بعد از اینکه سینه مرغ پخته شد آن را به صورت نگینی با چاقو خورد می کنیم.به همین ترتیب سوسیس ها را ریز خورد می کنیم.یک عدد هویج را نیز رنده ریز می کنیم .همچنین خیار شور را ریز خورد کرده و با دست آب آن را می گیریم.

آموزش پخت کیک مرغ

مقداری از جعفری و هویج را برای تزیین کنار می گذاریم.

همه مواد را به شامل سینه مرغ پخته شده و خورد شده ،سوسیس خورد شده،جعفری خورد شده،خیار شور و هویج رنده شده رابا هم مخلوط می کنیم.و چند قاشق سس مایونز به آن اضافه کرده خوب هم می زنیم. در این مرحله مواد میانی کیک مرغ آمادست

یک بسته نان تست را باز کرده و یک به یک نان ها را که به صورت مربع هستند دور تا دور با چاقوی تیز در حدی که سرخی کناری نان ها بریده شود ،می بریم .سپس از وسط نان ها که به صورت مربع هستند به شکل مثلث سه گوش می بریم و یک مربع نان تست به دو مثلث تبدیل می شود و روی هم قرار می دهیم.

آموزش پخت کیک مرغ

 

هر کدام از مثلث ها را برداشته با قاشق مقداری سس مایونز به سطح نان می زنیم و یک قاشق پر مواد میانی را داخل آن قرار می دهیم و مثلث بعدی را روی آن می گذاریم و با دست فشار می هیم تا روی هم بچسبند.

تمامی نان ها ی مربع شکل را به همین ترتیب از وسط به شکل دو مثلث بریده و کنارهای قرمز را برداشته و مواد میانی را داخل آنها می گذاریم.

در نهایت می توانید برای تزیین کیک مرغ دو طرف بیرونی مثلث ها را مقداری سس مایونز زده و روی آن جعفری خورد شده یا هویج ریز رنده شده بزنید .

به همین راحتی!!

آموزش پخت کیک مرغ

چند نکته :

1- مواد داخلی کیک مرغ کامل اختیاریست و شما می توانید هر آنچیزی که دوست دارید به آن اضافه کنید.

2- از سس مایونز کم چرب استفاده کنید.یا می توانید مقداری ماست به سس مایونز اضافه کنید.

3- این مدل کیک مرغ به شکل لقمه ای تک نفره است.شما می توانید آن را در دیس بزرگ به شکل مستطیل نان تست ها را چیده و مواد را لای آن ریخته و رویش راتزیین کنید. وبا چاقو بریده و به شکل کیک سرو کنید.

4- حتما آب خیار شور دا بگیرید تا مواد خیلی آبکی نباشد چون نان را خمیر می کند.

برای خوشمزه شدن بیشتر کیک مرغتان را دو سه ساعت در یخچال قرار دهید تا سس کاملا جذب نان ها شود، سپس میل کنید.

آموزش پخت کیک مرغ

نوش جان😊

امیدوارم این کیک مرغ خوشمزه رو تهیه کنید و در کنار عزیزانتون میل کرده و لحظات شیرینی رو سپری کنید.

منتظر نظرات ارزشمندتون هستیم. 🙇

امتیاز شما

لیلا اسدی

لیلااسدی هستم. کارشناسی ارشد مدیریت دولتی خوندم. به دلیل علاقه ای که به آشپزی داشتم در فروردین ۹۸ سایت زرین بانو رو راه اندازی کردم و در این مدت سعی کرده ام با ارائه ی مطالب جذاب و آموزش های تجربی، لحظاتی مفید و سرگرم کننده برای بازدیدکنندگان عزیز زرین بانو رقم بزنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا