گردشگری

دیدنی های اطراف مشهد

با وجود آنکه اکثر مسافران فقط برای زیارت به مشهد می‌روند؛ اما باید بدانید که جاهای دیدنی مشهد بسیار متنوع و زیبا هستند. مخصوصاً جاهای دیدنی اطراف مشهد بسیار تماشایی‌اند و باید حتماً در سفر به مشهد از آن‌ها نیز دیدن کنید. حتی اگر در یک هتل نزدیک به حرم همانند هتل مدینه الرضا مشهد اقامت داشته باشید، باز هم باید سری به جاهای دیدنی اطراف مشهد بزنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا جاهای دیدنی اطراف شهر مشهد را بهتر بشناسید.

دیدنی های اطراف مشهد

طرقبه مشهد

در اولین بخش قصد داریم تا طرقبه مشهد را به شما عزیزان معرفی کنیم. طرقبه نام یک شهر کوچک است که در نزدیکی مشهد قرار دارد. این شهر دارای مناظری بی‌نظیر و آب‌وهوایی دلپذیر است. از میان این شهر رودی زیبا عبور می‌کند و درختان میوه بسیاری از این آب سرسبز می‌شوند. بسیاری از مردم این شهر به شغل باغداری مشغول هستند. بازدید از شهر طرقبه می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. البته باید بدانید که مسیر دسترسی به طرقبه از خود آن نیز پرطرفدارتر است.

در این مسیر ده‌ها رستوران باصفا همراه با فضای باز وجود دارند. ششلیک‌های رستوران‌های طرقبه شهره خاص و عام هستند. برخی از این رستوران‌ها قلیان نیز سرو می‌کنند. پس می‌توانید روی تخت‌های سنتی لم بدهید، از مناظر دیدن کنید و از طعم غذایی خوشمزه و عطر خوش طبیعت لذت ببرید. در فصل تابستان می‌توانید باغدارهایی را ببینید که محصولات ارگانیک و خوشمزه خود را به مسافران عرضه می‌کنند. بهتر است محصولات آن‌ها را تهیه کنید تا به اقتصادی آن‌ها کمی کرده باشید. البته از حق نگذریم، این میوه‌ها طعمی بسیار عالی و لذیذ دارند.

دیدنی های اطراف شهر مشهد

جاغرق

جاغرق نام یک منطقه گردشگری بسیار زیبا است. از این منطقه یک رودخانه خروشان و زیبا عبور می‌کند. آب رودخانه در دره‌ای می‌ریزد و یک دریاچه زیبا را پدید می‌آورد. این منطقه، چالیدره نام دارد. شهرداری مشهد نیز تصمیم گرفت تا این منطقه را به یک منطقه گردشگری بسیار عالی تبدیل کند.

در این راستا اقدام به ساخت تله‌کابین در منطقه چالیدره کرد. در حال حاضر چالیدره جزو برترین مناطق گردشگری و تفریحی در تمام مشهد به حساب می‌آید. امکان قایق‌سواری و ماهیگری نیز در آب رودخانه جاغرق وجود دارد. همچنین انواع رستوران، مراکز ماساژ، لمکده، عکاسخانه سنتی، مراکز تفریحی متعدد مخصوص کودکان و امکانات رفاهی و خدماتی بسیاری در این منطقه وجود دارند.

در ضمن می‌توانید سری به طبیعت اطراف جاغرق بزنید و از تماشای زیبایی آن لذت ببرید. فصل بهار بهترین زمان بازدید از جاغرق به حساب می‌آید. در ضمن باید بدانید که در جاده جاغرق، یک دیزی‌سرای بسیار معروف با نام سید و پسران وجود دارد که برای نهار یا شام می‌توانید سری به آن بزنید.

روستای کنگ کهن

گاهی به جای آنکه در یک هتل لوکس و رؤیایی همانند هتل مدینه الرضا مشهد اقامت کنید، بهتر است سری به اقامتگاه‌های بوم‌گردی سری بزنید و زندگی مردم روستایی را بچشید. شاید زندگی در روستاهایی همانند روستای کنگ کهن فاقد امکانات باشد؛ اما صفای بسیاری دارد. روستای کنگ جزو روستاهای کوهستانی مشهد است. به‌دلیل کوهستانی بودن منطقه، در این روستا خانه‌ها را همانند ماسوله گیلان ساخته‌اند. به همین خاطر آن را با نام ماسوله مشهد نیز می‌شناسند. از میان این روستا، رودی خروشان عبور می‌کند.

مناظر سرسبز و تماشایی، هوایی خوش و مردمی خونگرم در این روستا انتظار شما را می‌کشند. بهتر است در یک خانه روستایی مدتی اقامت کنید تا از این زندگی آرام لذت ببرید. آرامش در این روستا موج می‌زند و می‌توانید با صدای پرندگان از خواب بیدار شوید. حتی اگر قصد اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی این روستا را ندارید، باز هم بهتر است یک روز کامل را به بازدید از این روستا اختصاص دهید. از طلوع آفتاب وارد روستای کنگ کهن شوید و هنگام غروب به‌سمت هتل بازگردید.

طبیعت اطراف مشهد

شاندیز مشهد

شاندیز نیز از جمله معروف‌ترین جاهای دیدنی اطراف مشهد به حساب می‌آید. شاندیز در اصل همانند روستای کنگ کهن و شهر طرقبه، نام یک منطقه گردشگری است. البته همانند طرقبه، مسیر دسترسی به شاندیز یا همان جاده شاندیز از خود شاندیز شهرت بیشتری دارد.

در طول مسیر می‌توانید شاهد رستوران‌های متعدد باشید. همه رستوران‌ها فضای باز و باصفا دارند. هوای شاندیز سرد و کوهستانی است. به همین خاطر بهار و تابستان بهترین زمان بازدید از شاندیز محسوب می‌شود. برای دسترسی به شاندیز باید خودتان را به انتهای غربی بلوار وکیل‌آباد مشهد برسانید.

حتی وقت‌گذرانی در جاده شاندیز نیز می‌تواند لذت‌بخش باشد. اگر از هتل‌های نزدیک حرم مانند هتل مدینه الرضا مشهد علی بابا قصد حرکت به‌سمت شاندیز را دارید، بهتر است مسیر را فقط به غرب بروید و بلاخره با تابلوی جاده شاندیز رو‌به‌رو می‌شوید! مسیر بسیار سرراست است و به‌راحتی ان را پیدا خواهید کرد.

در نهایت باید گفت که جاهای دیدنی اطراف مشهد بسیار تماشایی هستند. واقعاً حیف است که این همه راه به مشهد بروید و از دیدن این جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر غافل باشید. پس برای سفر به مشهد مقدس یک برنامه زیارتی سیاحتی بسیار جامع ترتیب دهید تا سفری پربار و خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا