آموزش آشپزیدسرغذاهای ترکیه ای

طرز تهیه دسر محلبی

Muhallebi Tarifi

به نام خدا، دوستان نازنینم سلاااام، امیدوارم حالتون خوب باشه ، خوش آمدید به مجله ی خانوادگی زرین بانو ، امروز هم در آشپزخانه ی زرین بانو مهمان نگاه پر محبتتون هستیم. می خوام طرز تهیه دسر فوق العاده خوشمزه ، راااحت و کم هزینه رو خدمتتون آموزش بدم. اسم این دسر هستتتتت… محلبی زبرا ترکیه😍😋

شما می تونید در کمترین زمان و به راحتی این دسر خوشمزه رو تهیه کنید و در مهمانی ها ،جشن ها و دوره همی هاا سرو کنید و از مهموناتون پذیرایی کنید. بریم که داشته باشیم دسر محلبی😍

✔️مواد لازم برای تهیه دسر محلبی زبرا (برای 4 نفر)

شیر 2 لیوان
شکر نصف لیوان
نشاسته 2 قاشق غذاخوری پر
آرد یک قاشق غذا خوری
پودر کاکائو یک قاشق مربا خوری
وانیل نوک قاشق مربا خوری
گلاب یک قاشق غذاخوری
کره یک قاشق غذاخوری
پودر نارگیل به مقدار لازم برای تزیین

برای درست کردن محلبی با اندازه های بیشتر پبمانه ها را چند برابر کنید.

طرز تهیه محلبی :

برای تهیه ی محلبی ابتدا دو لیوان شیر رو داخل قابلمه می ریزیم و نشاسته ،آرد ،شکر رو بهش اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد داخل شیر باز شوند.

بعد مواد رو نصف می کنیم و هر کدوم رو در قابلمه ای جداگانه می ریزیم و روی شعله ی ملایم گاز قرار می دیم به یک قابلمه یک قاشق مرباخوری کاکاءو اضافه می کنیم و مرتب هر دو قابلمه رو هم می زنیم.

بعد از 10-15دقیقه که مواد به غلظت رسید و به شکل فرنی دراومد چند دقبقه ای اجازه می دیم بجوشن و خامی نشسته گرفته بشه بعد به قابلمه ی ساده وانیل و گلاب رو اضافه می کنیم و کره رو نصف می کنیم و به هر دوقابلمه اضافه می کنیم و از روی شعله برمی داریم.

من برای قالب از پیاله استفاده کردم . چهار تا پیاله رو با کمی روغن چرب می کنیم و با ملاقه یک بار محلبی ساده و یک بار محلبی کاکائویی می ریزیم و تا پیاله پر بشه ادامه می دیم.

در مرحله ی آخر پیاله ها رو به مدت 1-2 ساعت در یخچال قرار می دیم . بعد از اینکه محلبی ها سرد شدن و کامل بستن از یخچال خارج کرده و دور پیاله ها رو با چاقوی تیز خیس جدا می کنیم و ی بشقاب روی پیاله ها قرار می دیم و به آرامی برمی گردونیم و روشو پودر نارگیل می پاشیم.

به همین راحتی

نوش جان☺️

امیدوارم این دسر خوشمزه رو درست کنید و در کنار عزیرانتون از خوردنش لذت ببرید.

درست کردن محلبی

لحظاتتون به کام
یا حق🙋

#مجله ی خانوادگی زرین بانو
#آشپزخانه من
#سایتی برای خانواده ایرانی

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

‫3.9/5 ‏‫(29 نظر)‬

لیلا اسدی

لیلااسدی هستم.متولد شهریور ۶۹ ، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی خوندم. به دلیل علاقه ای که به آشپزی داشتم در فروردین ۹۸ سایت زرین بانو رو راه اندازی کردم و در این مدت سعی کرده ام با ارائه ی مطالب جذاب و آموزش های تجربی، لحظاتی مفید و سرگرم کننده برای بازدیدکنندگان عزیز زرین بانو رقم بزنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا