آموزش آشپزیسالادغذای دانشجویی

طرز تهیه سالاد الویه | آموزش سریع و آسان

به نام خدا،  دوستان و همراهان نازنینم سلااام😍 خووبید؟ خوش آمدید به مجله ی خانوادگی زرین بانو، در آشپزخانه ی زرین بانو و بخش آموزش آشپزی مهمان نگاه پراز لطف و محبتتون هستیم. از شما چه پنهون هوس سالاد الویه کردم😋🙈 ی سالاد بسیار خوشمزه و خیلی راحت ،که سریع هم آماده میشه

سالاد الیویه یا الویه نوعی غذای سرد است که از مرغ به همراه سیب‌زمینی آب‌پز و سس مایونز و خیارشور و دیگر مواد غذایی درست می‌شه. این سالاد تقریبا شبیه سالاد روسی هست. البته تفاوت هایی هم با سالاد روسی اصل داره که در پست های آینده طرز تهیه سالاد روسی رو هم خدمتتون آموزش می دم.

طرز تهیه سالاد الویه

بریم که درست کنیم سالاد الویه جان خوشمزه 😍😋

✔️مواد لازم برای تهیه سالاد الویه (4-5نفره)

سیب زمینی 3 عدد
تخم مرغ 2 عدد
سینه مرغ 1 عدد
پیاز 1 عدد
خیارشور 2 عدد
سس مایونز 5-6 قاشق
ذرت ،نخود فرنگی در صورت تمایل برای تزئین
جعفری یا نعناع در صورت تمایل برای تزیین
هویج پخته شده 1 عدد در صورت تمایل
نمک ،فلفل سیاه ،آبلیمو به مقدار لازم

✔️طرز تهیه سالاد الویه :

⏪مرحله ی اول :

برای درست کردن این سالاد خوشمزه ابتدا سینه مرغ رو به همراه یک عدد پیاز نگینی خرد شده ودو قاشق روغن مایع تفت می دیم و نمک و زردچوبه هم اضافه می کنیم و با یک تا یک و نیم لیوان آب جوش می پزیم. سیب زمینی و تخم مرغ رو هم شسته و با کمی آب جداگانه می پزیم.

در صورت اینکه از هویج پخته شده هم استفاده می کنید می تونید در اواخر پخت مرغ داخل مرغ چند تکه کنید و بریزید تا به همراه مرغ پخته بشه.یادتون باشه آب مرغ رو به اندازه ای بریزید تا زمانی که مرغ پخته شد مقداری آب مرغ به اندازه ی نصف فنجان داخل ظرف باقی مانده باشد.

⏪مرحله ی دوم :

بعد پخت سیب زمینی ها را پوست کنده و نگینی خرد می کنیم و یا رنده می کنیم.تخم مرغ پخته شده را نیز رنده می کنیم . سینه ی مرغ را هم ریش ریش می کنیم. هویج پخته شده را نیز نگینی خرد می کنیم.سپس خیارشور ها را شسته ونگینی خرد می کنیم و با دست فشار می دیم تا آب اضافی آنها کشیده بشه.

🚫نکته :هرگز خیار شور رو رنده نکنید .آب خیار شور باعث آبکی و شل شدن سالاد میشه

⏪مرحله ی سوم :

در این مرحله ی همه ی مواد رو با هم خوب مخلوط می کنیم .اگر دوست داشتید داخل سالاد ذرت یا نخود فرنگی هم باشه می تونید اضافه کنید.و یا فقط برای تزیین نگه دارید. حالا سس رو آماده می کنیم. چند قاشق سس مایونز رو به همراه آب مرغ رقیق می کنیم.آب لیمو و فلفل سیاه و مقداری نمک اضافه می کنیم.

🚫نکته: در اضافه کردن نمک بسیار دقت کنید چون خیار شور خودش نمک داره و به مرغ هم طی پخت اضافه شده ،مراقب باشید تا زیاد نریزید.

سپس سس رو داخل مواد می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم. به همین راحتی سالاد خوشمزه ی ما آماده میشه😍

اگر سالاد رو با نان میل می کنید حتما نیم ساعتی در یخچال قرار بدید تا سس کاملا به خورد مواد بره و بعد داخل نان باگت بگذارید و نوش جان کنید.

ولی اگر برای مهمونی سالاد الویه درست می کنید برای زیبایی و شکیل شدن می تونید سالاد رو داخل قالب بریزید به این صورت که ابتدا قالب مورد نظر رو انتخاب می کنیم بعد یک عدد کیسه فریزر رو باز می کنیم و کف قالب می گذاریم طوری که کناره های نایلون از قالب بیرون باشه حالا مواد سالاد رو داخل قالب ریخته و با پشت قاشق محکم فشار می دیم تا فشرده بشه بعد از پر کردن قالب رو به مدت نیم ساعت داخل یخچال می گذاریم و بعد خارج کرده و ظرف سرو رو روی قالب گذاشته و سالاد رو برمی گردونیم و به آرامی نایلون رو بر می داریم .

حالا می تونیم با خیارشور،ذرت ،نخود فرنگی،برگ نعناع یا جعفری و یا هرچیز دیگری بنا به سلیقمون تزیین کنیم.

نوش جان😊

طرز تهیه سالاد الویه

نکاتی در مورد سالاد الویه : 

🚫نکته : اگر الویه قالبی درست می کنید سالادتون نباید شل باشه چون بعد از برگردوندن قالب وا می ره به همین دلیل آب مرغ خیلی کم اضافه کنید و یا اصلا اضافه نکنید.

✔️اگر دوست داشتید سالاد الویتون رژیمی باشه می تونید مقدار سس مایونز رو کمتر بریزید و به جاش چند قاشق ماست کم چرب اضافه کنید.

🌟زمان پخت و انتظار الویه :1ساعت

🌟زمان آماده سازی و استراحت :1ساعت

✔️سالاد الویه رو می تونید به همراه نان به عنوان یک شام خوشمزه میل کنید و همین طور با سرو های مختلف چه به صورت قالبی و چه به صورت داخل در نان باگت در مهمانی ها ،تولد ها ،دورهمی ها درست کنید و از مهمان هاتون پذیرایی کنید.

همچنین الویه چون یک غذای سردی هست می تونید در کیف مدرسه ی بچه ها قرار بدید تا در مدرسه ویا اردو های دانش آموزی به عنوان ناهار یا میان وعده میل کنند.

✔️تقریبا کمتر کسی پیدا میشه که سالاد الویه دوست نداشته باشه.مخصوصا بچه ها که خیلی دوست دارن.

طرز تهیه سالاد الویه

امیدوارم این سالاد خوشمزه رو درست کنید و در کنار عزیزانتون از خوردنش لذت ببرید.

لحظاتتون به کام
حق یارتون🙋
#مجله ی خانوادگی زرین بانو
#آشپزخانه من
#سایتی برای تمام بانوان زرین سرزمینم
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

امتیاز شما

لیلا اسدی

لیلااسدی هستم. کارشناسی ارشد مدیریت دولتی خوندم. به دلیل علاقه ای که به آشپزی داشتم در فروردین ۹۸ سایت زرین بانو رو راه اندازی کردم و در این مدت سعی کرده ام با ارائه ی مطالب جذاب و آموزش های تجربی، لحظاتی مفید و سرگرم کننده برای بازدیدکنندگان عزیز زرین بانو رقم بزنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا