آموزش آشپزیغذای ایرانی

طرز تهیه لوبیا پلو | آموزش لوبیا پلو با مرغ

به نام خدا 

دوستان نازنینم سلااام 😍 حال احوال ؟؟؟ خوبید ان شالله ؟ امروز می خوام لوبیا پلو درست کنم 😍 اونم چه لوبیا پلوییی 😋 اگر علاقمندید دستور پخت ی لوبیای پلوی خوشمزه با مرغ به همراه اصول کلیدی پخت مرغ رو یاد بگیرید دعوت می کنم با من همراه باشید.

لوبیا پلو جزو قدیمی ترین، اصیل ترین و خوشمزه ترین انواع پلو ایرانی ه که انصافا طرفداران زیادی هم داره و به شکل های مختلفی طبخ میشه، معمولا لوبیا پلو رو با گوشت چرخ کرده ویا تکه های گوشت قرمز درست می کنن ولی من ترجیح می دم از گوشت مرغ استفاده کنم .فوووق العاده خوشمزه میشه ،بوی بی نظیری داره و برای افرادی که نمی تونن گوشت قرمز استفاده کنن ی انتخاب مناسبه.

طرز تهیه لوبیا پلو

بریم که درست کنیم لوبیا پلو جان با مرغ

مواد لازم برای تهیه لوبیا پلو با مرغ ( 4 نفره )

برنج 4 پیمانه (3 پیمانه هم کافیه)
لوبیا سبز خرد شده نیم کیلو
سینه مرغ کامل 1 عدد (به چهار قسمت تقسیم می کنیم)
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی 1 عدد
پیاز 2 عدد
نمک ،فلفل سیاه ،زردچوبه ،دارچین مقداری
زعفران 2 قاشق غذاخوری
روغن مایع مقداری
کره یک عدد کوچک

برای درست کردن پلو با مقادیر متفاوت اندازه ها را ضرب یا تقسیم کنید.

طرز تهیه لوبیا پولو : 

◀️گام اول :

برای تهیه این خوشمزه جان ابتدا مرغ رو از فریزر خارج می کنیم.من از یک عدد سینه ی کامل که به 4قسمت تقسیم کردم استفاده می کنم. مرغ ها رو می شوییم و بدون آب داخل قابلمه می ریزیم و روی شعله ی ملایم گاز قرار می دیم.

بعد از 5 دقیقه مرغ ها رو جابه جا می کنیم .مرغ ها خودشون آب می دن ولی نباید ترکشون کنبم چون فوری آبشو می کشه وممکنه بسوزه ،در حین جابه جا کردن نصف یک عدد پیاز رو داخلش نگینی خرد می کنیم ،نمک و زردچوبه هم بهش اضافه می کنیم و مقدار خیلی کمی روغن مایع .

دوباره 5 دقیقه دیگه با روغن تفت می دیم.و مقدار یک لیوان آب جوش بهش اضافه می کنیم و درب قابلمه رو می بنیم.و اجازه می دیم با شعله ی ملایم بپزد.در زمان پخت اگر آبش کشیده شده باشه مقداری بهش آب جوش اضافه می کنیم .من همیشه و برای همه ی غذا ها مرغ رو این شکلی می پزم.فوق العاده میشه

◀️گام دوم :

لوبیا های من فریز شده بودن که قبلا پاکشون کردم به شکل بند انگشت خرد کردم و داخل آب خیلییی کم با در قابلمه بازبه مدت 10 دقیقه نیم پز کردم.که از قریزر درآوردم و آب جوش ریختم روش تا باز بشه و آبکش کردم و دوباره داخل قابلمه ریختم زیرشو روشن کردم تا کامل آبش کشیده بشه.

شما اگه از لوبیای تازه استفاده می کنید اول بشویید پاک کنید ، به شکل دلخواه خرد کنید و داخل قابلمه بریزید و با یک لیوان آب با درب قابلمه باز بگذارید بپزه و آبش کشیده بشه.

◀️گام سوم :

دو عدد پیاز رو پوست می کنیم ،می شوییم و بشکل حلالی پلویی خرد می کنیم.داخل تابه می ریزیم و با مقداری روغن مایع تفت می دیم.نمی زاریم که سرخ بشن در حدی که طلایی بشن کافیه و بعد لوبیا های نیم پز شده رو بهش اضافه می کنیم .و تفت می دیم.

نمک ،فلفل سیاه ،زردچوبه و مقداری دارچین رو بهش اضافه می کنیم.بعد از 10 دقیقه که لوبیا و پیاز خوب تفت خوردن ی قاشق رب و یک عدد گوجه ی نگینی خرد شده رو بهش اضافه می کنیم. و در نهایت مرغ های پخته شده رو به مواد اضافه می کنیم و مقداری زعفران روی مرغ ها می ریزیم.

◀️گام چهارم :

برنج رو که از چند ساعت قبل خیس کردیم .داخل آب جوش می ریزیم.مقداری نمک بهش اضافه می کنیم.مدت زمان نیم پز شدن برنج بسته به اینکه برنجتون از چه نوعی باشه متفاوته .فقط باید با دست امتحان کنید بین دو انگشت فشار برید یا یدونه بخورید اگه نیم پز شده بود بردارید.

کلا برنج هایی که پلویی هستند کمی زودتر باید برداشته بشن تا وقتی با مواد مخلوط میشن و می پزنن خمیری نشن. برنج رو آبکش می کنیم.اگر ته دیگ دوست دارید می تونید نون کف قابلمه ای که داغه و مقداری روغن مایع داره بندازید یا هم سیب زمینی حلقه حلقه شده ی نازک کف قابلمه بچینید.

حالا مقداری برنج می ریزیم و لایه به لایه از مواد لوبیا پلو می ریزیم.وقتی که تمام مواد رو با برنج مخلوط کردیم. مرغ ها رو روی برنجمون می گذاریم.و مقداری زعفران روی برنجمون هم می ریزیم.و چند قاشق کره می بریم و همه جای برنج ها قرار می دیم.روش دم کنی می گذاریم و اجازه می دیم به مدت نیم ساعت تا 45 دقیقه دم بکشه.

بعد از پخت در ظرف مناسب کشیده و سرو می کنیم. بفرمایید لوبیا پلوی خوشمزه ی ما آمادست.

نوش جان😊

طرز تهیه لوبیا پولو

💥💥چند نکته خیلی مهم و کلیدی💥💥

1-هیچ گاه برنج غذاهای پلویی رو که مواد باهاش مخلوط میشه نگذارید زیاد بپزه و نیم پز بردارید.

2-هیچ گاه مرغ رو داخل آب سرد روی گاز قرار ندهید.مرغ کف می کنه و بعد پخت طعم آب پز می ده.

3-لوبیا ها رو حتما با آب خیلی کم و قابلمه ی در باز نیم پز کنید.

4-مقدار خیلی کمی رب بزنید تا پلوتون قرمز و ترش نشه و به جاش از زردچوبه و زعفران استفاده کنید تا خوش طعم و خوش عطر ومجلسی بشه.

🌟مدت زمان آماده سازی: 30 دقیقه

🌟مدت زمان پخت :1 ساعت

✔️لوبیا پلو رو می تونید به عنوان وعده ی نهار یا شام طبخ کرده و میل کنید.

✔️لوبیا پلو یک غذای مجلسی خوشمزه برای مهمانی ها و دورهمی هاست.

امیدوارم این پلوی خیلی خوشمزه رو درست کنید و در کنار عزیزانتون نوش جان کنید.

کدبانو های عزیز اگر دستور پخت دیگه ای هم بلدید یا حتی نکته ی ریزی لطفا برام کامنت بگذارید. تا از دستور های پخت همدیگه یاد بگیریم.منتظر کامنت هاتون هستم.

لحظاتتون به کام
یا حق🙋

آشپزخانه زرین بانو
سایتی برای تمام بانوان خوش ذوق و خوش سلیقه ی ایرانی

امتیاز شما

لیلا اسدی

لیلااسدی هستم. کارشناسی ارشد مدیریت دولتی خوندم. به دلیل علاقه ای که به آشپزی داشتم در فروردین ۹۸ سایت زرین بانو رو راه اندازی کردم و در این مدت سعی کرده ام با ارائه ی مطالب جذاب و آموزش های تجربی، لحظاتی مفید و سرگرم کننده برای بازدیدکنندگان عزیز زرین بانو رقم بزنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا