آموزش آشپزیشیرینیشیرینی و کیک

طرز تهیه نان خامه ای

به نام خدا، دوستان و همراهان همیشگی زرین بانوییم سلاام، خووبید؟ با یک دستور آشپزی دیگه در آشپزخانه ی زرین بانو در خدمتتونیم. امروز قصد دارم طرز تهیه ی نان خامه ای رو خدمتتون آموزش بدم.شیرینی فوق العاده خوشمزه که طرفداران زیادی هم داره مخصوصا بچه ها 😍😍

طرز تهیه نان خامه ای

بریم که داشته باشیم ی شیرینی خوشمزه برای عصرونه ی امروز😍😋 اگه شمام علاقمند این خوشمزه ی دوست داشتنی رو یاد بگیرید با من همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه نون خامه ای

آب 1 لیوان (لیوان دسته دار فرانسوی)
کره 1 عدد کوچیک 50 گرمی
شکر یک قاشق چای خوری
آرد سفید قنادی 1 لیوان
وانیل نوک قاشق چای خوری
بکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
تخم مرغ 4 عدد
خامه ی قنادی 250 گرم

طرز تهیه نان خامه ای : 

برای تهیه ی نون خامه ای ابتدا یک لیوان آب را داخل قابلمه ای ریخته و روی حرارت قرار می دهیم.و کره ی به دمای محیط رسیده و یک قاشق شکررا نیز به آن اضافه می کنیم. هم می زنیم تا کره ذوب شود .و آب شروع به جوشیدن کند.وقتی آب شروع کرد به جوشیدن یک لیوان آرد را به آن اضافه می کنیم.

هم می زنیم تا خمیری لطیف به دست آید.

سپس خمیر را از روی حرارت برداشته و به ظرفی دیگر منتقل می کنیم تا خمیر داغی خود را از دست داده و به دمای محیط برسد. بعد با هم زن برقی چند دقیقه می زنیم. سپس تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته و با همزن دستی کمی باز می کنیم.و در چند مرحله آرام آرام به خمیر اضافه کرده و با همزن برقی می زنیم.

در ادامه بکینگ پودر و وانیل را نیز اضافه کرده و هم می زنیم. دوباره چند دقیقه ی دیگه با همزن برقی می زنیم تا خمیرمان آماده شود. خمیر را داخل قیف می ریزیم ، کف سینی فر را کاغذ روغنی می اندازیم .و با قیف دایره های کوچکی را می زنیم.

فر را نیز از قبل داغ کرده ایم. نون خامه ای ها را در فر قرار می دهیم. دمای فر 10 دقیقه اول زیاد باشد 200 درجه ،در 20 دقیقه بعد روی حرارت 180 درجه قرار می دهیم.تا خوب بپزد. بعد از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شود.

خامه ی قنادی را 5-10 دقیقه با همزن می زنیم تا فرم بگیرد.سپس در قالب می ریزیم. کف نون خامه ای ها را با کارد سوراخ کرده و با قیف به شکل دورانی آرام آرام داخلش را پر خامه می کنیم. نوک قیف کوچک باشد.

طرز تهیه نان خامه ای

نون خامه ای ها را به مدت 1-2ساعت در یخچال قرار می دهیم.تا رطوبت خامه ها جذب نان ها شود. سپس آماده ی سرو است.

نوش جااان😊

✔️می توانید به جای آب از شیر نیز استفاده کنید.

⭐️زمان آماده سازی نون خامه ای :30 دقیقه

⭐️زمان پخت :30 دقیقه

✔️نون خامه ای در کنار یک لیوان آب میوه ی طبیعی می تواند به عنوان میان وعده و عصرانه مناسب برای کودکان باشد و کالری مورد نیاز بدنشان را بعد بازی فراهم کند.

امید وارم این شیرینی خوشمزه رو درست کنید.و در کنار عزیزانتون از خوردنش لذت ببرید.

طرز تهیه نان خامه ای

لحظاتتون به کام
شادو پیروز باشید.

آشپزخانه زرین بانو

سایتی برای تمام بانوان خوش ذوق و خوش سلیقه ی ایرانی

امتیاز شما

لیلا اسدی

لیلااسدی هستم. کارشناسی ارشد مدیریت دولتی خوندم. به دلیل علاقه ای که به آشپزی داشتم در فروردین ۹۸ سایت زرین بانو رو راه اندازی کردم و در این مدت سعی کرده ام با ارائه ی مطالب جذاب و آموزش های تجربی، لحظاتی مفید و سرگرم کننده برای بازدیدکنندگان عزیز زرین بانو رقم بزنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا