آموزش آشپزیغذای مدرنغذای ملل

طرز تهیه پاستا پنه | پاستا ایتالیایی

به نام خدا، دوستان عزیزم سلاااااام 😍 خوووبید؟ خوش آمدید به مجله ی خانوادگی زرین بانو ، امروز هم با یک دستور آشپزی دیگه مهمان دیدگان پر مهرتون هستیم. خانم های عزیززز ،کدبانوووهای گل امروز قصد دارم طرز تهیه ی پاستا رو خدمتتون آموزش بدم.

ی غذای فوق العاده خوشمزه ،ساده که خیلیم سریع آماده میشه، دعوت می کنم در ادامه با ما همراه باشید.

پاستااا جزو غذاهای بسیار معروف ایتالیاییه که به دلیل طعم بی نظیر اون در سراسر دنیا رواج پیدا کرده و طرفداران زیادی هم داره . پاستا با توجه به ذائقه های مختلف با مواد مختلفی طبخ می شه. در ایران هم این غذای خوشمزه طرفداران خاص خودش رو داره و در بیشتر رستوران ها جزو منو های اصلی محسوب میشه.

طرز تهیه پاستا پنه

شماا چیییی؟؟ پاستا دوست دارید؟؟؟

ولی خب همیشه که نمیشه پاستا رو توی رستوران خورد ، از اونجایی که پاستا دستور پخت خیلی راحتی داره توی خونه مخصوصا زمانی که فرصت زیادی برای آشپزی ندارید می تونید سه سوته ی خوراکی خوش طعم و لذیذ آماده کنید.😍😋

بریم که داشته باشیم پاستا چیکن آلفردو ی خوشمزه

✔️مواد لازم برای تهیه پاستا پنه (4 نفره)

پاستا پنه 1 بسته
سینه مرغ کامل 1 عدد
قارچ برای هر نفر 4 عدد
شیر 1 لیوان
خامه 1 بسته کوچک
آرد 2 قاشق غذاخوری
جعفری ساطوری شده 2-3 قاشق غذاخوری
نمک ،فلفل سیاه ،آویشن به مقدار لازم
پنیر پارمزان 1 فنجان
کره 2 قاشق غذاخوری
روغن مایع به مقدار لازم
سیر 1 حبه (در صورت تمایل)

✔️طرز تهیه پاستا پنه : 

◾️مرحله اول :

برای تهیه ی این غذای خوشمزه ابتدا یک عدد سینه ی مرغ کامل را شسته و به شکل مستطیل مانند برش می زنیم .در تابه مقداری روغن مایع می ریزیم و تکه های مرغ را اضافه می کنیم و با شعله ی ملایم مرغ ها را هر از گاهی هم می زنیم تا رنگ مرغ ها عوض شود و بپزند. مقداری نمک هم اضافه می کنیم.

چون تکه های مرغ نازک و کوچک هستند خیلی زود می پزنند.و نیازی به اضافه کردن آب ندارند.بعد از اینکه تکه های مرغ پختند از تابه بر می داریم و قارچ های شسته شده وحلقه حلقه شده را درون تابه می ریزیم و مقداری دیگر روغن مایع اضافه کرده و قارچ ها را نیز تفت می دهیم تا بپزند.

زمانی که قارچ ها پختند مرغ ها ی پخته شده را دوباره به تابه برمی گردانیم.و مقداری فلفل سیاه می ریزیم . در این مرحله اگر تمایل داشتید و با بو و مزه ی سیر مثل من مشکل نداشتید😂🙈 یک حبه سیر رنده شده هم اضافه کنید.

🌟به جای سیر خام پودر سیر انتخاب خوبیه.

زیر تابه را خاموش می کنیم.

◀️نکته : می توانید قارچ را حذف کنید ولی قارچ غذا رو فوق العاده خوشمزه می کنه.

◾️مرحله ی دوم :

در این قابلمه آب جوش می ریزیم و زمانی که شروع کرد به جوشیدن پاستا ها را اضافه می کنیم. مقداری نمک و روغن مایع در حد خبلی کم می ریزیم. زمانی که پاستا ها نرم شدن از روی شعله برمی داریم و آبکش می کنیم.

◀️نکته : می توانید به جای روغن مایع در آخر پخت یک فنجان شیر داخل پاستا ها بریزید و بعد آبکش کنید. البته دیگه نباید روی پاستا ها آب بگردونید. اضافه کردن شیر باعث نرم شدن و خوشمزه شدن پاستا ها میشه.

بعد از آبکشی پاستا ها را به مواد مرغ و قارچ اضافه می کنیم.

◾️مرحله ی آخر :

در مرحله ی آخر سس پاستامونو درست می کنیم. در تابه ای دو قاشق کره را اضافه می کنیم بعد از آب شدن کره دو قاشق غذاخوری آرد را اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم. سپس یک لیوان شیر به همراه یک بسته خامه اضافه می کنیم. چند قاشق پنیر پارمزان هم اضافه می کنیم.

خوب هم می زنیم .مقدار یک لیوان هم آب مرغ اگر موجود بود اضافه می کنیم . آب مرغ باعث خوش طعم شدن سس می شود. اگر آب مرغ نداشتید می توانید یک عدد عصاره ی مرغ را داخل یک لیوان آب جوش حل کنید و داخل سس بریزید.

طرز تهیه پاستا پنه

◀️نکته : برای درست کردن پاستای رژیمی می توانید خامه را حذف کنید.

توجه : اگر از عصاره مرغ استفاده می کنید زیاد نمک به مرغ و قارچ و پاستا نزنید.عصاره مرغ ادویه های مثل نمک را در حد زیادی دارد.

اجازه می دهیم سس بجوشد و به غلظت برسد. سپس روی مخلوط پاستا و مرغ و قارچ اضافه می کنیم .و خوب مخلوط می کنیم. جعفری ساطوری شده و پنیر پارمزان را نیز اضافه می کنیم. می توانید نوک قاشق مربا خوری آویشن هم برای خوش عطر شدن پاستا اضافه کنید.

سپس درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم 15-20 دقبقه روی حرارت ملایم جا بیوفتد.

هر از گاهی هم می زنیم تا ته نگیرد . و بعد داخل ظرف مورد نظر سرو می کنیم.

بفرمایید پاستای خوشمزه ی ما آمادس 😍😋

نوش جان😊

طرز تهیه پاستا پنه

🌟زمان آماده سازی مواد اولیه پاستا :30 دقیقه
🌟زمان پخت و انتظار :30 دقیقه

✔️پاستا رو می توانید در وعده ی ناهار و شام میل کنید.

امیدوارم این غذای خوشمزه و خوش خوراک رو تهیه کنید و در کنار خانواده و عزیزانتون نوش جان کرده و از خوردنش لذت ببرید.اگر شما هم نکته ای برای خوشمزه شدن پاستا بلدید حتما باهمون در میان بگذرید تا از تجربیات هم استفاده کنیم .

منتظر کامنت های پر محبتتون هستیم.

لحظاتتون به کام
یا حق🙋

#مجله ی خانوادگی زرین بانو
#آشپزخانه من
#سایتی برای تمام بانوان خوش ذوق و خوش سلیقه ی ایرانی

امتیاز شما

لیلا اسدی

لیلااسدی هستم. کارشناسی ارشد مدیریت دولتی خوندم. به دلیل علاقه ای که به آشپزی داشتم در فروردین ۹۸ سایت زرین بانو رو راه اندازی کردم و در این مدت سعی کرده ام با ارائه ی مطالب جذاب و آموزش های تجربی، لحظاتی مفید و سرگرم کننده برای بازدیدکنندگان عزیز زرین بانو رقم بزنم.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا