آموزش آشپزیغذای مدرنغذای مللفست فود

طرز تهیه پیتزای مخلوط خانگی | فوت و فن های یک پیتزای ایتالیایی

به نام خدا ، دوستان و همراهان همیشگیم سلاااام 😍 خووبید؟ خوش آمدید به مجله ی خانوادگی زرین بانو، امروز هم با یک دستور آشپزی و آموزش پخت فست فود محبوب و خوشمزه در خدمتتونم. کدبانوهای عزیز قصد دارم پیتزا درست کنم ، اونم چه پیتزایی😍😋 پیتزا مخلوط مرغ و قارچ با خمیر دست ساز خانگی،

طرز تهیه پیتزا مخلوط

با زرین بانو همراه باشید تا از طعم بی نظیر پیتزای مخلوط خانگی و فوت فن های تهیش بگم براتون☺️

پتیزا جزو فس فود های بسیار پر طرفدار در سراسر دنیا محسوب میشه که مخصوص کشور ایتالیاس، پنیزا با توجه به موادی در اون استفاده میشه انواع مختلفی داره مثلا پیتزا مخلوط ،پیتزای پپرونی و…

مواد اصلی پیتزا : خمیر پیتزا ،پنیر پیتزا و سس می باشد و مواد داخلی اون هر آن چیزی می تواند باشد که ذائقه و علاقه ی خانواده شما می پسنده.

✔️مواد لازم برای تهیه پیتزا  مخلوط (4 نفره)

مواد لازم برای خمیر پیتزا

آرد دو و نیم لیوان
شیر نصف لیوان
آب ولرم نصف لیوان
روغن مایع نصف لیوان
بکینگ پودر یک قاشق مربا خوری
نمک نوک قاشق مربا خوری

مواد میانی پیتزا

سینه مرغ نصف یک سینه ی کامل
قارچ 5-6 عدد
ذرت پخته یا کنسرو شده 4 قاشق غذاخوری
نمک ،فلفل ،زردچوبه ،آویشن به مقدار لازم
پنیر پیتزا به مقدار لازم (من یک کاسه زدم)
زیتون چند عدد برای تزیین (در صورت تمایل)
سوسیس 2 عدد
سس کچاپ به مقدار لازم
نکته :مواد میانی را می توانید بنابر علاقتون اضافه یا حذف کنید.

✔️رسپی پیتزا مخلوط :

◀️گام اول :

برای تهیه پیتزا ابتدا مرغ را می پزیم. به این صورت که نصف یک سینه مرغ را شسته و در قابلمه می گذاریم و بدون آب روی شعله ی گاز قرار می دهیم.چند دقبقه ای مرغ روی گاز باشد خودش آب می دهد سپس چند قاشق روغن مایع اضافه می کنیم و مرغ را داخل روغن تفت می دهیم.سپس نصف یک پیاز را نگینی خرد کرده و اضافه می کنیم.نمک ،فلفل و زردچوبه نیز اضافه می کنیم.

و در آخر یک لیوان آب جوش می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم تا با حرارت ملایم بپزد.

◀️گام دوم :

در این فاصله که مرغ می پزد خمیر را آماده می کنیم. درون ظرفی دو لیوان آرد را الک می کنیم. سپس وسط آرد را باز می کنیم.نصف لیوان شیر را اضافه می کنیم .کمی با نوک انگشتان هم می زنیم سپس آب ولرم و روغن مایع را نیز اضافه می کنیم.یک قاشق بکینگ پودر را نیز اضافه می کنیم.خوب هم می زنیم.

خمیری چسبناک به دست می آید نصف لیوان آردی که داشتیم را نیز اضافه می کنیم.و خوب ورز می دهیم .یک خمیر بسیار لطیف و نرم به دست می آید.بعد از چند دقیقه ورز دادن داخل ظرفی می گذاریم و روی آن را پلاستیک می کشیم و به مدت نیم ساعت در محیط اتاق قرار می دهیم.تا استراحت کند و عمل بیاید.

بیشتر بخوانیم : برای مشاهده ی روش درست کردن خمیر پیتزا ایتالیایی و خوشطعم روی لینک مقابل کلیک کنید : طرز تهیه خمیر پیتزا ایتالیایی

◀️گام سوم :

در این مرحله مرغ پخته شده را ریش ریش می کنیم. سوسیس ها را خرد می کنیم.قارچ ها را خرد می کنیم.ذرت را هم که کنسروی داشتیم میشویم و آبکش می کنیم.اگر ذرتتان خانگی است می توانید با کمی آب بپزید. نمام مواد میانی موجود را آماده می کنیم.

◀️گام آخر :

خمیر را بر می داریم .دوباره کمی ورز می دهیم و با وردنه باز می کنیم. چون خمیر بعد از پخت دو برابر می شود.ضخامت خمیر نباید خیلی زیاد باشد.یک سانت بهترین اندازس. قالب فر را با روغن مایع خوب چرب می کنیم و خمیر را داخلش باز می کنیم.

کمی اندازه دو قاشق سس کچاپ روی خمیر می زنیم و با کف قاشق همه چای خمیر پخش می کنیم.مقداری پنیر پتیزا هم می پاشیم خیلی کم البته و بعد تکه های مرغ را همه جای خمیر پخش می کنیم ..و همین طور تکه های سوسیس و بعد ذرت و قارچ ها و تکه های زیتون و در آخر روی خمیر را با پنیر پیتزای فراوان کامل می پوشونیم.

و در نهایت اندازه یک قاشق مربا خوری آویشن که عطری بی نظیر به پیتزامون می ده رو روش می پاشیم. فر رو هم که از چند دقیقه قبل روشن کردیم و داغ شده. پیتزا رو داخل فر قرار می دیم. با دمای 180 درجه به مدت 20 دقیقه بپزد.

من اول قسمت پایین فر رو روشن می کنم وقتی کامل پخت چند دقیقه ای هم روی فر رو روشن می کنم تا قسمت رویه پیتزا نیز طلایی شود. به همین راحتی پیتزای خونگی ما آماده میشه ، از فر در می آریم و به قطعات تقسیم می کنیم و به همراه سس کچاپ سرو می کنیم.

بفرمابید پیتزای خوشمزه ی ما آمادس😍
نوش جان😊

طرز تهیه پیتزا مخلوط

طرز تهیه پیتزا بدون فر

می تونید این پیتزا رو بدون فر و در ماهیتابه هم درست کنید. مانند مراحل بالا ماهیتابه رو چرب کنید و خمیر رو داخلش باز کنید و مواد رو مانند بالا روش بریزید . ماهیتابه را روی حرارت ملایم گاز مثل زمانی که برنج دم می کنید ،بگذارید.حتما شعله پخش کن هم بزارید زیرش .درب ماهیتابه رو بگذارید و اجازه دهید به مدت 45 دقیقه خوب بپزد.

دراین مدل پخت چون گرما از روی پیتزا وجود نداره همه ی مواد داخل پیتزا حتما باید از قبل پخته باشه. ماهیتابتون هم حتما نچسب و تفلونی باشه.

طرز تهیه پیتزا مخلوط

🌟زمان آماده سازی :20 دقیقه
🌟زمان پخت پیتزا :20 دقیقه در فر

✔️پیتزا رو می تونید در وعده ی ناهار ،شام و میان وعده میل کنید.

امیدوارم این پیتزای خوشمزه رو درست کنید و در کنار عزیزانتون نوش جان کنید.

بیشتر بخوانیم : برای مشاهده ی روش درست کردن پیتزا تن ماهی روی لینک مقابل کلیک کنید : طرز تهیه پیتزا تن ماهی

لحظاتتون به کام
یا حق 🙋

#مجله ی خانوادگی زرین بانو
#آشپزخانه من
#سایتی برای تمام افراد خوش ذوق و خوش سلیقه

امتیاز شما

لیلا اسدی

لیلااسدی هستم. کارشناسی ارشد مدیریت دولتی خوندم. به دلیل علاقه ای که به آشپزی داشتم در فروردین ۹۸ سایت زرین بانو رو راه اندازی کردم و در این مدت سعی کرده ام با ارائه ی مطالب جذاب و آموزش های تجربی، لحظاتی مفید و سرگرم کننده برای بازدیدکنندگان عزیز زرین بانو رقم بزنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا