آموزش آشپزیغذای ایرانی

آموزش پخت ته چین مرغ مجلسی

به نام خدا ، دوستان و همراهان همیشگی زرین بانوییم سلااام😍 امیدوارم حال و احوالتون حسابی خوب باشه، امروز هم در بخش آموزش آشپزی آشپزخانه ی زرین بانو با ی دستور آشپزی دیگه در خدمتونیم. برای درست کردن ی غذای خوشمزه در ادامه با ما همراه باشید.

غذای امروزمون هست؟ ته چین مرغ😍😋

طرز تهیه ته چین مرغ

✔️مواد لازم برای تهیه ی ته چین مرغ (2 نفره)

برنج 2 پیمانه
ماست نصف لیوان
زرده تخم مرغ 2 عدد
زعفران دو سه قاشق غذاخوری
نمک ،زردچوبه به مقدار لازم
سینه مرغ 1 عدد
زرشک ،خلال پسته ،خلال بادام مقداری
گلاب دو قاشق
کره دو قاشق
شکر یک قاشق
پیاز نصف یک عدد

✔️طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی : 

برای درست کردن این غذای خوشمزه ابتدا مرغ روشسته وبدون آب داخل قابلمه می گذاریم .و با شعله متوسط تفتش می دیم.نصف یک پیاز کوچک رو داخلش نگینی خورد می کنیم .مقداری روغن مایع می ریزیم و نمک و زرد چوبه. بعد از 5دقیقه تفت دادن یک لیوان آب می ریزیم و شعله رو ملایم می کنیم تا خوب بپزد.

بعد از پخت مرغ رو ریش ریش می کنیم.و کنار می گذاریم.مقدار نصف لیوان از آب مرغ رو هم کنار می گذاریم. برنج رو که چند ساعت قبلش توی آب خیس کردیم رو داخل آب در حال جوش می ریزیم.و مقداری نمک اضافه می کنیم.و اجازه می دهیم برنج ها بپزند. برنج ها که نیم پز شد. آب کش می کنیم.

سپس در ظرفی زرده ی تخم مرغ ها رو خوب می زنیم تا باز شوند و مقداری گلاب اضافه می کنیم و بعد نصف لیوان ماست رو به همراه نمک و فلفل سیاه ،زردچوبه ، مقداری زعفران و نصف لیوان آب مرغ مخلوط می کنیم و برنج ها رو داخلش می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم.

کف قابلمه مقداری روغن مایع می ریزیم و بعد، نصف برنج رو داخل قابلمه می ریزم با پشت قاشق کف قابلمه فشار می دیم. سپس مرغ های ریش ریش شده و مقداری زرشک که به همراه مقدار خیلی کم روغن مایع و یک قاشق شکر چند دقیقه ای تفت داده شده و خلال پسته یا بادام یا هر دو می ریزیم و بعد باقی مانده ی برنج رو روش می ریزیم و باز با قاشق فشار می ریم.

و در نهایت مقدار کره رو روی برنج می گذاریم و یک ساعت اجازه می دهیم با شعله ی ملایم گاز دم بکشد. می توانید در داخل فر هم بگذارید. بعد از پخت بشقابی روی قابلمه می گذاریم و به آرامی برمی گردانیم و روشو با مقداری زرشک و خلال پسته تزیین می کنیم.

بفرمایید ته چین مرغ خوشمزه ی ما آمادس😍

نوش جان😊

طرز تهیه ته چین مرغ

🌟زمان آماده سازی ته چین مرغ :30 دقیقه
🌟زمان پخت :1ساعت

امیدوارم این خوشمزه جان رو درست کنید و در کنار خانواده از خوردنش لذت ببرید.

لحظاتتون به کام
یا حق 🙋

#آشپزخانه زرین بانو
#سایتی برای تمام بانوان خوش ذوق و خوش سلیقه ی ایرانی

امتیاز شما

لیلا اسدی

لیلااسدی هستم. کارشناسی ارشد مدیریت دولتی خوندم. به دلیل علاقه ای که به آشپزی داشتم در فروردین ۹۸ سایت زرین بانو رو راه اندازی کردم و در این مدت سعی کرده ام با ارائه ی مطالب جذاب و آموزش های تجربی، لحظاتی مفید و سرگرم کننده برای بازدیدکنندگان عزیز زرین بانو رقم بزنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا