سلامت

خواص سرکه ی سیب | معجزه ی سلامت و پاکیزگی

به نام خدا، کدبانو های باسلیقه ی سرزمینم، سلاااام😍 خوبییییید؟ امیدوارم حال و احوالتون حسابی خوب باشه.  دوستان امروز در بخش سلامت زرین بانو، اومدم تا شما رو با یک ماده ی غذایی شگفت انگیز طبیعی آشنا کنم که علاوه بر اینکه برای سلامتی بدن و درمان بیماری ها فوق العاده موثره ،یک ماده ی ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده ی قوی است .و شما خانم های عزیز که تمیزی و نظافت براتون بسیار مهمه ،می تونید از این محصول استفاده کنید.

این محصول چیزی نیست جز سرکه ی سیب

سرکه ی سیب یک ضد عفونی کننده ی فوق العاده قوی و طبیعیه که می تونه جایگزین مناسبی برای ضدعفونی کننده ها،شوینده ها ،نگهدارنده ها و پاک کننده های شیمیایی باشه.سرکه ی سیب هم ارزان هست و همیشه قابل دسترس ،هم طبیعیه و هیچ گونه عوارضی برای سلامتی بدن،تنفس،پوست نداره و هم بسیار قوی و کارامده

خواص سرکه سیب

توصیه می کنم همیشه یک شیشه سرکه ی سیب در منزل داشته باشید و اما با سرکه ی سیب چه کارها که نمیشه کرددد !!!!!!!!!!

✔️با سرکه ی سیب به جنگ با میکروب ها برویم.

⏪سرکه ی سیب و ضد عفونی کردن میوه ها و سبزیجات

قبل از مصرف میوها و سبزیجات برای اطمینان از تمیز بودن آنها و پاک شدن از هر گونه قارچ ،ویروس و آفت کش ها آن ها را داخل ظرفی پر از آب و مقداری سرکه بخیسانید و شستشو داده ،آبکش کنید.

⏪سرکه ی سیب شفاف کننده ی لوازم دیجیتالی

شما می تونید تلویزیون منزل،مانیتور کامپیوتر ،گوشی همراه،تبلت ،لپ تاپ خودتون رو با محلول آب و سرکه برق بندازید.برای اینکار ترکیب 3به 1 آب و سرکه را مخلوط کرده و داخل آب پاش بریزید. و روی دستمال اسپری کرده و سطح مورد نظر را پاک کنید.

⏪سرکه سیب برای درخشندگی ،تمیزی و بوی مطبوع ظروف

برای این منظور می توانید داخل مخزن ماشین ظرف شویی یک لیوان سرکه بریزید.

سرکه علاوه بر شفافیت و درخشندگی ظرف شیشه ای ،باعث تمیزی بیشتر ظروف چرب و رفع بوی بد ظروف می شود.همچنین باعث ضدعفونی کنندگی داخل ماشین ظرف شویی و رفع بوی بد داخل آن می شود.

اگر با دست ظروف منزل را می شوید مقداری سرکه داخل مایع ظرف شوییتان بریزید. و شاهد تمیزی بیشتر ظروفتان باشید.

🌟برای تمیز کردن قابلمه یا تابه ی سوخته می توانید از مخلوط نمک و سرکه روی قابلمه بریزید و خوب بسابید.به راحتی تمیز می شود.

🌟برای تمیز کردن کتری نیز دو لیوان سرکه‌ سیب را به مدت ۵ دقیقه در کتری بجوشانید و سپس برای یک شب به همین حالت بگذارید. بعد از آن کتری را با آب بشویید.

🌟برای تمیز کردن تخته ی آشپزخانه می توانید از مقداری سرکه کمک بگیرید ؛سرکه علاوه بر ضد عفونی کردن تخته آشپزخانه باعث تمیزی و درخشندگی چوب می شود.

⏪سرکه سیب و تمیزی و لکه بری لباس ها

سرکه ی سیب محلولی بسیار قوی برای از بین بردن انواع لکه ها مثل لکه ی جوهر،لکه ی چای و قهوه و …می باشد .برای این منظور پارچه ی مورد نظر را در آب ولرم خیس کنید و مقداری شوینده ی مورد نظر و سرکه را روی لکه بریزید.و بعد از چند ساعت بشویید.به راحتی پاک می شود.

همچنین برای تمیزی و ضدعفونی کنندگی لباس ها می توانید یک فنجان سرکه را داخل مخزن ماشین لباس شویی بریزید. علاوه بر تمیزی لباس ها باعث ضدعفونی کنندگی داخل لباسشویی نیز می شود.

⏪سرکه ی سیب و باز کردن لوله ها

سرکه ی سیب محلولی بسیار قوی برای رفع گرفتگی ها و چربی های داخل لوله ها می باشد.

برای این منظور به نسبت مساوی سرکه ی سیب را با جوش شیرین مخلوط کرده و داخل لوله ها بریزید .دیگر نیازی به مواد شیمیایی نیست.

⏪سرکه ی سیب تمیز کننده و ضد عفونی کننده ی داخل یخچال ،داخل فر ،روی اجاق گاز

برای این منظور سرکه ی سیب و آب را به نسبت 1 به 3 داخل آب پاش بریزید.و روی سطح مورد نظر پاشیده و با دستمال پاک کنید. برای از بین بردن چربی های روی گاز از محلول سرکه و جوش شیرین استفاده کنید.

⏪سرکه ی سیب رفع کننده ی لکه ها و براق کننده ی شیرآلات ،سینک و وان حمام ،چینی های سرویس بهداشتی

برای این منظور سرکه ی سیب را با جوش شیرین مخلوط کرده و سطح مورد را با آن پاک کنید. شاهد درخشندگی آن ها خواهید بود.

خواص سرکه سیب

⏪سرکه ی سیب و رفع بوی بد محیط

دیگر برای رفع بوی بد آشپزخانه ؛بوی سوختگی ،بوی غذاهای سرخ کردنی نیازی به اسپری های خوش بوکننده ی شیمیایی نیست .سرکه سیب باعث رفع هر گونه بوی نامطبوع می شود.می توانید مخلوط آب و سرکه را در محیط اسپری کنید.

⏪سرکه ی سیب و تمیز کردن اتو

برای تمیز کردن مخزن اتو، در آن سرکه‌ سیب بریزید و برای ۱۰ دقیقه اتو را در حالت بخار قرار دهید. پس از آن، مخزن را خالی کنید و در آن آب بریزید و ۱۰ دقیقه به حالت بخار قرار دهید.

⏪سرکه ی سیب رفع کننده ی لکه های روی فرش ،موکت ،مبل و سایر لوازم پارچه ای

برای این منظور ۲ قاشق غذاخوری نمک را به سرکه‌ سیب اضافه کنید و آن را روی لکه بکشید. پس از خشک شدن، آن را جارو بکشید.

⏪سرکه ی سیب و جلا دادن ظروف و زیورالات نقره

برای این منظور نصف فنجان سرکه‌ سیب را با ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید. نقره را برای چند ساعت در این مخلوط قرار دهید و سپس تمیز کنید.

⏪سرکه ی سیب و رفع کک های بدن حیوانات خانگی

اگر در منزل سگ یا گربه نگهداری می کنید برای از بین بردن کک های بدنشان می توانید از محلول آب و سرکه استفاده کنید.و به بدنشان اسپری کنید.

⏪سرکه ی سیب و رفع علف های هرز باغچه

برای از بین بردن علف های هرز باغچه دیگر نیازی به علف کش های شیمیایی نیست ؛سرکه این بار هم به کمکتان می آید.

برای این منظور مقداری سرکه را در آب پاش ریخته و روی علف های هرز بپاشید.شاهد نابود شدن آنها خواهید بود.

حالا که با این همه خاصیت سرکه ی سیب برای نظافت ،تمیزی و ضد عفونی کنندگی منزل آشنا شدید.وقتشه دیگه پاکننده های شیمیایی رو کنار بگذارید و از این ماده ی طبیعی بدون عوارض استفاده کنید.

برای مشاهده ی طرز تهیه ی سرکه ی سیب خانگی بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تهیه سرکه سیب

امیدوارم اطلاعات مفیدی رو خدمتتون اراءه کرده باشم.

سلامت و تندرست باشید.

#مجله ی خانوادگی زرین بانو
#سایتی برای کدبانو های خوش سلیقه ی ایرانی

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

لیلا اسدی

لیلااسدی هستم.متولد شهریور ۶۹ ، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی خوندم. به دلیل علاقه ای که به آشپزی داشتم در فروردین ۹۸ سایت زرین بانو رو راه اندازی کردم و در این مدت سعی کرده ام با ارائه ی مطالب جذاب و آموزش های تجربی، لحظاتی مفید و سرگرم کننده برای بازدیدکنندگان عزیز زرین بانو رقم بزنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا