آموزش آشپزی

دستور پخت کمپوت هلو | سریع و خانگی

به نام خدا، دوستان نازنین و همراهان همیشگی زرین بانو سلاااااام😍😍 امیدوارم حال و احوالتون حسابی خوب باشه ، عزیزان امروز قصد دارم طرز تهیه کمپوت هلو رو خدمتتون آموزش بدم. ی کمپوت فوق العاده خوشمزه😋اگر علاقمندید این کمپوت دلبر رو یاد بگیرید با ما همراه باشید.

طرز تهیه کمپوت هلو

توی تابستون که انواع میوه ها به وفور پیدا میشه بعضی وقتا یخچالمون پر میشه از میوه هایی که دیگه کسی سراغشونو نمی گیره و اونقدر می مونه که مجبور بشیم بندازیمشون توی زباله ، هلو جزو میوه هایی که ماندگاری خیلی کمی داره و در عرض چند روز حتما باید مصرف بشه وگرنه زود خراب میشه

ولی شما می تونید خیلی راحت هلو ها رو خشک کنید یا باهاش کمپوت درست کنید. و نگذارید خراب بشن تا در فصل های دیگه که خبری از میوه های نوبرانه تابستانی نبست بچه ها با شوقی دو چنان😁میلش کنن

بریم که درست کنیم کمپوت هلوی خوشمزه🍑

مواد لازم برای کمپوت هلو : 

هلو 1 کیلو
شکر 2 فنجان
آب معمولی به مقدار لازم

طرز تهیه کمپوت هلو : 

برای درست کردن کمپوت هلو های سالم و بدون زدگی و له شدگی را خوب می شوییم .و آبکش می کنیم. سپس هلو ها را پوست می کنیم.و به تکه هایی خرد می کنیم. شیشه ی مربا ی تمیز را با هلو ها پر می کنیم .حتما شیشه های مربا سر خالی باشند و خیلی پر نشوند.

بعد آب جوش سرد شده ای که اندازه ی شیشمون هست رو با دو فنجان شکر مخلوط می کنیم تا شربتمان درست شود. در مرحله ی بعد شیشه ها را پر از شربت می کنیم. و با چاقو کمی کمپوت ها رو جابه جا می کنیم تا هوای اضافی در داخل شیشه نماند.

نکته : مراقب باشید تا تکه های هلو له نشوند و درب آن ها را محکم می بندیم.

نکته : حتما حتما از درب فلزی استفاده شود.

سپس شیشه ها را داخل قابلمه ای می گذاریم و در حدی که آب روی شیشه ها برسد پر از آب می کنیم و روی شعله ی متوسط گاز قرار می دهیم. اجازه می دهیم شروع به جوشیدن کند. از زمانی که شروع به جوشیدن کرد 15 دقیقه روی حرارت می ماند.

سپس از روی گاز بر می داریم. اجازه می دهیم خنک شوند. بعد از خنک شدن در یک جای سایه و خنک مثل گوشه ی حیاطی که سایه باشه یا زیر زمین یا یخچال به شکل سرو ته می گذاریم.تا هوای داخل شیشه خارج شود.

کمپوت ما آمادس😍😋

طرز تهیه کمپوت هلو

هر زمان که مایل بودید می توانید باز کرده و میل کنید ولی کمتر از یک هفته باز نکنید تا کمپوت به خوبی جا بیفتد.

🌟زمان آماده سازی کمپوت هلو: 15 دقیقه

🌟زمان پخت :15 دقیقه

امیدوارم این کمپوت خوشمزه رو درست کنید.و از خوردنش لذت ببرید.

طرز تهیه کمپوت هلو

لحظاتتون شیرین
یا حق🙋

آشپزخانه زرین بانو
سایتی برای تمام بانوان خوش ذوق و خوش سلیقه ی ایرانی

امتیاز شما

لیلا اسدی

لیلااسدی هستم. کارشناسی ارشد مدیریت دولتی خوندم. به دلیل علاقه ای که به آشپزی داشتم در فروردین ۹۸ سایت زرین بانو رو راه اندازی کردم و در این مدت سعی کرده ام با ارائه ی مطالب جذاب و آموزش های تجربی، لحظاتی مفید و سرگرم کننده برای بازدیدکنندگان عزیز زرین بانو رقم بزنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا