آموزش آشپزیحلواشیرینی و کیک

طرز تهیه حلوای شیر | حلوا شیر با زعفران

به نام خدا، دوستان و همراهان همیشگی سلاااام😍 خوووبید؟ در بخش آشپزخانه ی زرین بانو با آموزش طرز تهیه حلوای شیر در خدمتتونیم. دعوت میکنم در ادامه با ما همراه باشید.

حلوا نوعی شیرینی است.و انواع مختلفی داره مثل حلوای زعفرانی ،حلوای دوشاب ،حلوای نثار ،حلوای زنجبیلی ،حلوای هویج ،حلوای شیرکه با توجه به نوع حلوا با روش های مختلفی هم طبخ میشه، حلوا معمولا در مراسمات ختم برای اموات خیرات میشه و همین طور در ایام ماه رمضان و محرم و صفر نذری داده میشه.

طرز تهیه حلوا شیر

برای مشاهده ی طرز تهیه ی حلوای زنجبیلی روی لینک مقابل کلیک نمایید : بهترین روش درست کردن حلوای زنجبیلی

بریم که درست کنیم حلوای شیر خوشمزه

✔️مواد لازم برای تهیه ی حلوای شیر

شیر 1 لیوان
شکر 1 لیوان
گلاب نصف لیوان
هل 1 قاشق چای خوری
زعفران مقداری
کره و روغن جامد با هم نصف لیوان
آرد 1 لیوان
پودر یا خلال پسته و یا پودر نارگیل مقداری (برای تزیین )

✔️طرز تهیه حلوا شیر :

⏪مرحله اول :

برای تهیه ی این حلوای خوشمزه ابتدا شیر و شکر رو داخل قابلمه ای ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دیم.و هم می زنیم تا شکر در شیر حل شده و به جوش بیاد سپس گلاب ،هل و زعفران رو اضافه می کنیم و هم می زنیم.و شعله را خاموش می کنیم.

⏪مرحله ی دوم :

در این مرحله یک پیمانه آرد رو داخل تابه ی تفلونی ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دیم.و با قاشق چوبی مرتب هم می زنیم تا خامی آرد کشیده بشه و بوی خوب آرد در بیاد. فقط حتما باید شعله ملایم و شعله پخش کنی استفاده کنیم.بعد از یک ربع تفت دادن روغن و کره رو اضافه می کنیم و دوباره چند دقیقه ای تفت می دیم.

هر چقدر بیشتر تفت بدیم رنگ حلوا تیره تر میشه. زمانی که حلوا به رنگ دلخواهمان درآمد شربت رو آرام آرام در چند مرحله اضافه می کنیم و هم می زنیم تا شربت به خورد آرد بره و سپس روی حرارت هم می زنیم تا حلوا از تابه جدا بشه و وسط ظرف جمع بشه در این حالت حلوای ما آمادس.

⏪مرحله سوم:

از روی حرارت برمی داریم و در ظرف مورد نظر می ریزیم و روی اون رو با پودر یا خلال پسته و یا پودر نارگیل و یا هرچیزی که دوست داریم ،تزیین می کنیم.

بفرمایید حلوای خوشمزه و مقوی ما آمادس😍😋

نوش جان☺️

طرز تهیه حلوا شیر

برای مشاهده ی طرز تهیه ی حلوای زعفرانی روی لینک مقابل کلیک کنید : آسانترین روش پختن حلوای زعفرانی در خانه

◀️شما میتونید حلواتون رو داخل قالب های کوچکی که با نان بستی درست شدند و مخصوص حلوا هستند پر کنید . قالب نان بستنی در همه ی فروشگاه های لوازم قنادی موجود هست.

◀️همچنین می تونید حلوا رو بعد از اینکه از داغی افتاد داخل ماسوره بریزید و به شکل دلخواه روی بیسکوییت پتی بور شکوفه بزنید.

◀️حتی می تونید کیک ساده ی صبحانه درست کنید و حلوا رو روی کیک بریزید و داخل یخچال بگذارید و بعد از خنک شدن برش بزنید. اینجوری یک کیک حلوای خوشمزه درست کردید.

🌟زمان آماده سازی مواد اولیه :10 دقیقه
🌟زمان پخت و انتظار :30 دقیقه

امیدوارم این حلوای مقوی و فوق العاده خوشمزه رو تهیه کنید و از خوردنش لذت ببرید.
حاجت هاتون روا و
نذرهاتون قبول درگاه حق

التماس دعا

#مجله ی خانوادگی زرین بانو
#آشپزخانه من
#سایتی برای تمام بانوان خوش ذوق و خوش سلیقه ی سرزمینم

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

امتیاز شما

لیلا اسدی

لیلااسدی هستم. کارشناسی ارشد مدیریت دولتی خوندم. به دلیل علاقه ای که به آشپزی داشتم در فروردین ۹۸ سایت زرین بانو رو راه اندازی کردم و در این مدت سعی کرده ام با ارائه ی مطالب جذاب و آموزش های تجربی، لحظاتی مفید و سرگرم کننده برای بازدیدکنندگان عزیز زرین بانو رقم بزنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا