طرز تهیه ژله هندوانه ناودانی | تهیه سریع و آسان

به نام خدا ، دوستان نازنینم سلاااام😍 خوووبید؟ امیدوارم حال دلتون حسابی خوب باشه. خوش آمدید به مجله ی خانوادگی زرین بانو😍 در بخش آشپزخانه ی زرین بانو مهمان نگاه مهربونتون هستیم. امروز قصد دارم در بخش آموزش تهیه انواع دسر زرین بانو، طرز تهیه ی ژله ی هندوانه رو خدمتتون آموزش بدم.

طرز تهیه ژله هندونه ناودونی

یک دسر فوق العاده خوشمزه و خوش آب رنگ که مخصوص شب یلداس😍 اگر شما هم علاقمندید این ژله ی خوشگل رو درست کنید دعوت می کنم در ادامه با ما همراه باشید.

✔️مواد لازم برای تهیه ژله هندوانه (6 نفره)

ژله ی قرمز (انار ،البالو،توت فرنگی) 1 بسته
ژله ی آلوءه ورا 1 بسته
بستنی وانیلی 1 عدد لیوانی یا 4-5 قاشق شیر یا خامه
رنگ سبز خوراکی چند قطره
شکلات چیپسی به مقدار لازم

✔️طرز تهیه ژله ی هندوانه ناودانی

◀️گام اول :

برای تهیه این دسر خوشمزه ابتدا ژله ی قرمز رنگ رو با هر طعمی که دوست داشتیم انتخاب می کنیم.من از ژله ی آلبالو استفاده کردم. و در ظرفی ریخته و با یک و نیم لیوان آب جوش مخلوط می کنیم.و آرام آرام هم می زنیم تا ذرات ژله به طور کامل در آب حل شود.و بعد چند دقیقه ای کنار می گذاریم تا به دمای محیط برسد.

◀️گام دوم:

بعد از اینکه از داغی افتاد دو قاشق بستنی آب شده را به ژله اضافه می کنیم.به جای بستنی از دو قاشق شیر یا خامه نیز می توانید استفاده کنید.هدف از اضافه کردن دو قاشق بستنی یا شیر اینکه ژله از حالت شفاف بودن خارج بشه و رنگ قرمز مات بگیرد.
سپس ژله را داخل یخچال می گذاریم در حدی که کمی نیم بند شود.دقت کنید که نباید کامل ببندد.سپس خارج کرده با قاشق هم می زنیم و مقداری شکلات چیپسی اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم.

◀️گام سوم :

حالا ژله ی قرمز رنگ را در قالب مورد نظر می ریزیم.

برای اینکه ژله بعد از برش به شکل قارچ هندوانه باشه بهتره از قالب ناودانی استفاده کنید.اگر قالب ناودانی نداشتید می توانید از هر قالب دیگری هم استفاده کنید حتی از لیوان یک بار مصرف کاغذی هم می تونید استفاده کنید.خلاصه از هر قالبی که استفاده می کنید.

مقدار خیلی کم با روغن چرب می کنیم تا ژله به راحتی خارج بشه.و بعد ژله ی قرمز رنگ رو می ریزیم و داخل یخچال قرار می دیم.

◀️گام چهارم :

بلافاصله ژله ی آلوءه ورا را آماده می کنیم. پودر ژله را با یک لیوان آب جوش مخلوط می کنیم.خوب هم می زنیم تا ذرات کاملا حل شوند.و بعد از اینکه از داغی افتاد و هم دمای محیط شد دو ،سه قاشق بستنی آب شده ی دیگر اضافه می کنیم و یا شیر اضافه می کنیم.

چون آلوءه ورا بی رنگ هست ژله سفید می شود.حالا با قاشق آرام آرام روی ژله ی قرمز نیم بند شده می ریزیم. تقریبا یک سوم ژله ی سفید رو می ریزیم و دوباره در یخچال قرار می دیم.تا نیم بند شود.

◀️مرحله ی پنجم :

به دو سوم باقیمانده ی ژله ی سفید چند قطره رنگ خوراکی سبز اضافه می کنیم و هم می زنیم تا به رنگ دلخواه برسد و بعد از نیم بند شدن ژله روی ژله ی سفید می ریزیم و به مدت یک روز کامل در یخچال قرار می دیم.

بعد از یک روز کناره های قالب مورد نظر را با چاقوی خیس جدا می کنیم.به آرامی چند ضربه به زمین می زنیم و یک دیس روی قالب گذاشته و بر می گردانیم.

اگه قالب به راحتی جدا نشد می توانید چند دقبقه ای قالب رو داخل آب جوش بگذارید و بعد برگردونید.به راحتی جدا می شود.

اگر از قالب ناودانی استفاده کردیم به شکل قارچ برش می زنیم.

حالا اگر از لیوان یک بار مصرف کاغذی استفاده کردیم.لیوان ها را به آرامی پاره می کنیم.و ژله ی خوشمزه و خوشگل ما بیرون میاد.

نکته : می تونید برای قسمت سبز رنگ ژله از ژله ی (کیوی،طالبی ،لیمو..)هم استفاده کنید.

فقط دقت داشته باشید که قسمت قرمز رنگ ژله باید زیاد باشد.یک لایه ی نازک ژله ی سفید و دو سه برابر آن لایه ی سبز رنگ .

اگر برای نفرات زیاد درست می کنید می توانید از دو بسته ژله ی قرمز ،نصف بسته ژله ی آلوءه ورا و یک بسته ژله ی سبز رنگ استفاده کنید.تا ترکیب و مقدار رنگ ها به اندازه باشد.

امیدوارم این ژله ی بسیار خوشکل و خوشمزه رو درست کنید.و در شب یلدا ،طولانی ترین شب سال در کنار عزیزانتون نوش جان کنید.

طرز تهیه ژله هندوانه

پیشاپیش یلداتونم مبارک.

لحظاتتون شیرین
یا حق 🙋

#مجله ی خانوادگی زرین بانو
#آشپزخانه من
#سایتی -برای -خانواده -ایرانی

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

‫5/5 ‏‫(3 نظر)‬
  • زمان آماده سازی: PT10M
  • زمان پخت: PT2H0M
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.