آموزش آشپزیحلواشیرینی و کیک

طرز تهیه ی حلوای زعفرانی

به نام خدا، دوستان و همراهان نازنینم سلااام 😍 خوبید ان شالله؟ خوش آمدید به مجله ی خانوادگی زرین بانو، در آشپزخانه زرین بانو مهمان نگاهتون هستیم. امروز قصد دارم طرز تهیه ی حلوای زعفرانی رو خدمتتون آموزش بدم. یک حلوای بسیار خوشمزه و ساده، دعوت می کنم در ادامه با ما همراه باشید.

دوستان همون طور که می دونید حلوا نوعی شیرینی معروف ایرانی است.و انواع مختلفی داره مثل حلوای زعفرانی ،حلوای دوشاب ،حلوای نثار ،حلوای زنجبیلی و … و با توجه به نوع حلوا با روش های مختلفی هم طبخ میشه.

حلوا معمولا در مراسمات ختم برای اموات خیرات میشه و همین طور در ایام ماه رمضان و محرم و صفر نذری داده میشه.

طرز تهیه حلوا زعفران

برای مشاهده ی طرز تهیه ی شیرینی میکادو روی لینک مقابل کلیک کنید : آسانترین دستور تهیه میکادو

بریم که درست کنیم حلوای زعفرونی خوشمزه

✔️مواد لازم برای حلوای زعفرانی

آرد 1 لیوان
روغن حیوانی یا کره و روغن جامد هر دو باهم نصف لیوان
شکر 3/4 لیوان
زعفران دم کرده 2-3 قاشق مربا خوری
آب 3/4 لیوان
گلاب 2-3 قاشق غذاخوری
پودر هل مقداری (در صورت تمایل)
پودر پسته یا خلال پسته یا پودر نارگیل مقداری (برای تزیین )

✔️طرز تهیه حلوای زعفرانی

🔸مرحله ی اول :

برای تهیه ی این حلوای خوشمزه ابتدا شهد حلوا رو درست می کنیم .

به این صورت که 3/4لیوان آب رو داخل قابلمه ی کوچکی می ریزیم و بعد شکر و زعفران دم کرده رو اضافه می کنیم.و روی حرارت ملایم قرار داده و هم می زنیم تا شکر به خوبی حل بشه. و به جوش بیاد.می تونید از آب جوش هم استفاده کنید سرعت تهیه شهد بالا می ره.

زیر شهد رو خیلی ملایم می کنیم.

🔸 مرحله ی دوم :

در این مرحله نصف لیوان روغن که چند قاشق اون رو روغن حیوانی و چند قاشق هم روغن جامد تشکیل داده رو داخل تابه می ریزیم. اگر روغن حیوانی دوست نداشتید می تونید از کره استفاده کنید.

بعد از داغ شدن کره ،یک لیوان آرد رو داخل روغن الک می کنیم .تا گلوله گلوله نشه و بعد هم می زنیم. زیر شعله ملایم باشد. حدود نیم ساعتی آرد و روغن رو تفت می دیم.تا خامی آرد گرفته بشه.و رنگ اون به طلایی و قهوه ای روشن تبدیل بشه.

◀️نکته : آرد و روغن هر چقد بیشتر تفت داده بشن رنگ حلوا قهوه ای تر میشه.

حتما باید شعله گاز ملایم باشه و از شعله پخش کن استفاده بشه و مدام همزده بشه تا آرد و روغن نسوزه و ته نگیره.

زمانی که حلوا به رنگ دلخواه شما در اومد شهد رو آرام آرام در چند مرحله داخل حلوا می ریزیم و هم می زنیم تا کامل به خورد حلوا بره.

در این مرحله گلاب و پودر هل رو اضافه می کنیم. دوباره 15دقیقه ای با هم تفت می دیم.

گلاب رو در انتها اضافه می کنیم تا عطر و بوش کامل داخل حلوا حس بشه وگرنه می تونید داخل شربت هم اضافه کنید. حلوا کامل جمع میشه وسط ظرف و از کناره ها جدا میشه

در این زمان حلوا ی زعفرانی ما آماس😍😋

🔸مرحله ی آخر :

از روی حرارت بر می داریم و در دیس ،بشقاب یا ظرف مورد نظر می ریزیم و با پشت قاشق صاف می کنیم. حالا با سلیقه ی خودمون تزیین می کنیم. برای تزیین می تونید با پشت قاشق شیارهایی روی حلوا ایجاد کنید.و با خلال یا پودر پسته و نارگیل تزیین کنید.

همچنین می تونید حلوا رو داخل ماسوره بریزید و به شکل دلخواه شکوفه بزنید.یا حلوا رو داخل قالب های کوچک که با نان بستنی درست شدن بریزید و روشو تزیین کنید.

طرز تهیه حلوای زعفران

🌟زمان آماده سازی مواد اولیه حلوا :10 دقیقه
🌟زمان پخت حلوا :45 دقیقه

✔️در مورد خواص حلوای زعفرونی جالبه بدونید ، حلوای زعفرانی ویتامین B و C داره و دسری پر انرژی، مقوی و بخاطر داشتن زعفرون شادی آوره. چون زعفران باعث توازن اندازه سرتونین و دوپامین تو بدن می‌شه و ماده‌ای به اسم کروسین داره، کروسین یه مکمل داروییه که خاصیت ضد افسردگی و شادی آوری داره

برای مشاهده ی خواص زعفران هم میتونید روی لینک مقابل کلیک کنید : زعفران چه خواصی دارد ؟

امیدوارم این حلوای خوشمزه و خوش عطر رو درست کنید و از خوردنش لذت ببرید و اگر هم نذری درست می کنید.ان شالله که نذرتون قبول درگاه حق

التماس دعا
حق یارتون

#مجله ی خانوادگی زرین بانو
#آشپزخانه من
#سایتی برای تمام بانوان ایران زمین

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

3/5 - (1 امتیاز)

لیلا اسدی

لیلااسدی هستم. کارشناسی ارشد مدیریت دولتی خوندم. به دلیل علاقه ای که به آشپزی داشتم در فروردین ۹۸ سایت زرین بانو رو راه اندازی کردم و در این مدت سعی کرده ام با ارائه ی مطالب جذاب و آموزش های تجربی، لحظاتی مفید و سرگرم کننده برای بازدیدکنندگان عزیز زرین بانو رقم بزنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا