آموزش آشپزیشیرینیشیرینی و کیک

طرز تهیه ی شیرینی میکادو

به نام خدا، دوستای گلم سلام، امروز قصد دارم در بخش آموزش آشپزی زرین بانو، طرز تهیه ی شیرینی میکادو رو خدمتتون آموزش بدم. شیرینی میکادو ی شیرینی بسیار ساده و کم هزینه و در عین حال فوق العاده خوشمزست، که از گروه حلوا ها بوده و مواد اصلی تشکیل دهنده ی اون آرد ،روغن ،شکر و نان بستنی است.

این شیرینی خوشمزه رو گاها در مراسمات مختلف مذهبی تهیه می کنن و نذری می دن یا برای اموات خیرات می کنن. در ایام نوروز هم تهیه می شود. اگه علاقمندید دستور پخت این شیرینی خوشمزه رو یاد بگیرید، با زرین بانو همراه باشید.

طرز تهیه میکادو

مواد لازم برای تهیه شیرینی میکادو

آرد گندم 1 لیوان
آرد نخود چی 2 قاشق غذاخوری سر پر
روغن حیوانی یا کره نصف لیوان
روغن جامد نصف لیوان
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
پودر قند 1 لیوان
نان بستنی 5 ورق
مغز گردو یا بادام آسیاب شده: نصف لیوان
شکلات تخته ای دو بسته
پودر هل نوک قاشق چای خوری (در صورت تمایل)
وانیل نوک قاشق چای خوری
پودر پسته یا نارگیل به مقدار لازم (برای تزیین)

طرز تهیه میکادو

طرز تهیه شیرنی میکادو : 

گام اول:

برای تهیه ی شیرینی میکادو خوشمزه ابتدا یک لیوان آرد الک شده به همراه دو قاشق آرد نخود چی در داخل ماهیتابه ریخته و روی شعله ی ملایم گاز قرار می دهیم وبه مدت 15دقیقه مرتب هم می زنیم تا آرد تفت بخورد و طلایی رنگ شود و خامی آرد از بین برود.

گام دوم :

زمانی که خامی آرد از بین رفت و بوی خوبی از آن بیرون آمد از روی گاز برمی داریم و روغن ها را به آن اضافه و خوب هم می زنیم تا آرد در روغن کامل باز شود.سپس یک لیوان پودر قند را به داخل آن الک می کنیم.
و بعد پودر کاکائو ،پودر هل و کمی وانیل و گردو یا بادام آسیاب شده را یکی یکی به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

گام سوم:

دوباره 5دقیقه دیگر نیز روی شعله ی گاز قرار می دهیم تا مواد سرد نشود. سپس یک لایه نان بستنی را برمی داریم و مقداری از مواد را روی آن می گذاریم و با قاشق یا چاقوی اره ای به همه جای نان بستنی می مالیم.

بعد لایه ی دیگر را روی آن قرار می دهیم. با دست فشار می دهیم تا لایه ها به هم بچسبند.سپس لایه های بعدی را نیز به همین ترتیب روی هم می گذاریم و مواد را روی آن ها می مالیم.

🚫مراقب باشید تا نان بستنی ها نشکنند.

وقتی لایه ی پنجم را گذاشتیم دیگر روی آن از مواد نمی ریزیم.و سفید باقی می ماند. سپس روی یک سطح صاف مثل سینی قرار می دهیم و رویش یک جسم تقریبا سنگین می گذاریم.تا لایه ها خوب به هم بچسبند.و به مدت 1 ساعت در یخچال قرار می دهیم.

گام چهارم :

بعد از یک ساعت از یخچال خارج می کنیم.در یک ظرف مقداری آب می ریزیم و می گذاریم به جوش آید. سپس یک کاسه در داخل آن قرا ر می دهیم و شکلات های تخته ای را داخلش می ریزیم تا به شکل غیر مستقیم آب شوند.به این روش بنماری می گویند.

بنماری یعنی : ذوب کردن به روش غیر مستقیم

سپس یک قاشق خامه در صورت تمایل یا یک قاشق روغن نیز به شکلات های آب شده اضافه می کنیم و هم می زنیم و بعد روی لایه ی آخر نان بستنی ریخته و همه جای آن با قاشق پهن می کنیم و روی آن را پودر پسته یا نارگیل می ریزیم .و دوباره به مدت 15 -20 دقیقه در یخچال قرار می دهیم.تا شکلات ها ببندند …

گام آخر :

در مرحله ی آخر از یخچال خارج کرده و به شکل دلخواه برش می زنیم.و در ظرف مورد نظر سرو می کنیم.

طرز تهیه میکادو

به همین راحتی، نوش جان😊

چند نکته در تهیه میکادو : 

  • حتما آرد را الک کنید تا گلوله گلوله نشود.
  • در هنگام بریدن شیرینی حتما از چاقوی تیز استفاده کنید.و بعد از هر بار برش چاقو را تمیز کنید.تا برش ها تمیز و مرتب در آیند.

✔️این مقدار شیرینی برای حدودا 20 نفر کافی است.

✔️شیرینی میکادو را می توانید به عنوان میان وعده و عصرانه میل کنید.

امیدوارم این شیرینی خوشمزه رو درست کنید و از خوردنش لذت ببرید. شاد و پیروز باشید.

لحظاتتون به کام
یا حق🙋

#مجله ی خانوادگی زرین بانو
#آشپزخانه من
#سایتی برای خانواده ایرانی

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

1/5 - (1 امتیاز)

لیلا اسدی

لیلااسدی هستم. کارشناسی ارشد مدیریت دولتی خوندم. به دلیل علاقه ای که به آشپزی داشتم در فروردین ۹۸ سایت زرین بانو رو راه اندازی کردم و در این مدت سعی کرده ام با ارائه ی مطالب جذاب و آموزش های تجربی، لحظاتی مفید و سرگرم کننده برای بازدیدکنندگان عزیز زرین بانو رقم بزنم.

6 دیدگاه

  1. سلام دوست عزیز. ممنون از اینکه دستور تهیه این شیرینی خوشمزه رو به اشتراک‌گذاشتید. با اجازه من دو تا سوال داشتم یکی اینکه بعضی سایتها در دستور تهیه نوشته شده باید پودر قند و روغن(یا کره) و پودر کاکائو رو با همزن بزنیم. از نظر شما انجام این کار ضرورت داره؟ سوال دوم: در بعضی از دستورها از روغن‌مایع استفاده شده. آیا اشکالی ایجاد نمیشه؟
    ببخشید چون من اولین بار هست که میخوام این شیرینی رو درست کنم تجربه ای در موردش ندارم‌.ممنون میشم که بتونم از تجربیات شما استفاده بکنم
    ممنون از پاسخگویی

    1. سلام مریم جان
      ممنونم که زرین بانو رو برا آموزش انتخاب کردید. در مورد سوال اول باید بگم هیچ ضرورتی نخیر نداره که با همزن بزنید و حتی اشتباهه. شیرینی میکادو مواد میانیش کاملا شبیه حلواست و نیازی به زدن با همزن نداره.

      در مورد سوال دوم بله در بعضی دستور ها مقداری روغن مایع هم استفاده میشه و هیچ اشکالی نداره. شما می تونید نصف لیوان که کره یا روغن جامد ریختید نصف بقیشو روغن مایع بریزید. فقط نباید به تنهایی همشو روغن مایع بریزید. چون مواد میانی خیلی شل میشه‌.

      امیدوارم مفید واقع شده باشه.

      1. بسیار سپاسگزارم از اینکه وقت گذاشتید و جواب دادید. من صفحه شما در اینستاگرام رو دنبال کردم. واقعا بی نظیره و توضیحات خیلی جامع و کامله. موفق و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا