آموزش آشپزیشیرینیشیرینی و کیک

طرز تهیه راحت الحلقوم | سریع و آسان

به نام خدا، دوستان عزیززم سلااام ، حال و احوالتون چطوره؟ زندگی به کامه ان شالله؟ امروز هم با یک دستور آشپزی دیگه در آشپزخانه ی زرین بانو در خدمتتونم. امروز قصد دارم آموزش پختن راحت الحلقوم رو بهتون یاد بدم ، دستورش که خیلیی راحته، با ما همراه باشید تا این خوشمزه ی دلبرو درست کنیم😍

راحت الحلقوم

مواد لازم برای تهیه راحت الحلقوم (باسلوق ژله ای سه رنگ)

نشاسته 1 پیمانه
آب 2 پیمانه
ژله 2 بسته انار و آلورا
شکر 1 پیمانه
رنگ سبز خوراکی چند قطره
ژلاتین 2 قاشق مربا خوری
آرد چند قاشق

دستور پخت راحت الحلقوم : 

برای تهیه ی راحت الحلقوم ابتدا 2 قاشق مربا خوری پودر ژ لاتین را در4 قاشق آب مخلوط می کنیم و روی حرارت غیر مستقیم مثل کتری یا سماور قرار می دهیم تا کامل ذوب شود.

سپس نصف پیمانه نشاسته را در قابلمه ی کوچک ریخته و روی آن یک پیمانه آب سرد می ریزیم .و روی حرارت قرار می دهیم.سپس نصف پیمانه شکر و همین طور یک بسته ژله به طعم دلخواه به آن اضافه می کنیم.

من از ژله ی انار استفاده کردم و خوب هم می زنیم تا مواد به جوش بیاید و به غلظت فرنی برسد.وقتی مواد به غلظت کافی رسید نصف مایع ژلانین را به مواد اضافه می کنیم.هم می زنیم .و از روی حرارت برمی داریم.تا از داغی بیفتد.

کف یک ظرف پلاستیکی را با کمی روغن مایع چرب می کنیم و سلفون یا کیسه فریزر می اندازیم. بعد مواد راحت الحلقوم را داخل آن می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم.

راحت الحلقوم

برای لایه ی بعدی نیز به همین ترتیب نصف پیمانه نشاسته را با یک پیمانه آب مخلوط می کنیم.روی حرارت قرار می دهیم و هم می زنیم و شکر را به آن اضافه می کنیم .این بار من از ژله ی آلورا که بی رنگ هست استفاده کردم.

دوباره صبر می کنیم تا به غلظت کافی برسد و باقی مانده ی ژلانین را نیز به آن اضافه می کنیم و از حرارت برمی داریم و صبر می کنیم از داغی بیفتد. راحت الحلقوم قرمز رنگ را از یخچال بیرون آورده و نصف مایع را روی آن می ریزیم و به مدت چند دقیقه در فریزر قرار می دهیم تا زود ببندد.

در این فاصله به باقی مانده ی مایع کمی رنگ خوراکی سبز اضافه می کنیم .و هم می زنیم. مواد را از فریزر خارج کرده و روی آن ها می ریزیم و چند ساعت در یخچال قرار می دهیم.

بعد از چند ساعت راحت الحلقوم سه رنگ خوشگلمون رو از قالب خارج کرده و کف سینی کمی آرد می پاشیم و راحت الحلقوم را روی آن به شکل مستطیل برش می زنیم و در ظرف مورد نظر می چینیم.

بفرماایید نوش جااان😊

راحت الحلقوم

⭐️زمان آماده سازی راحت الحلقوم :10 دقیقه

⭐️زمان تهیه و پخت :30 دقیقه

✔️این اندازه راحت الحلقوم برای پذیرایی از 10 نفر کفایت می کند.

✔️راحت الحلقوم ژله ای را با هر طعم ژله ای که می پسندید می توانید درست کنید.

✔️راحت الحلقوم را بدون ژله هم می توانید درست کنید.

✔️راحت الحلقوم را می توانید به عنوان دسر در مهمانی ها و میان وعده سرو کنید.

✔️راحت الحلقوم را به مدت چند روز می توانید در ظرف در بسته نگهداری کنید.

امیدوارم این شیرینی خونگی خوشمزه و خیلی راحت رو درست کنید و در کنار عزایزانتون از خوردنش لذت ببرید.

راحت الحلقوم

شاد و پیروز باشید.

#آشپزخانه زرین بانو
#سایتی برای تمام بانوان خوش ذوق و خوش سلیقه ی ایرانی

امتیاز شما

لیلا اسدی

لیلااسدی هستم. کارشناسی ارشد مدیریت دولتی خوندم. به دلیل علاقه ای که به آشپزی داشتم در فروردین ۹۸ سایت زرین بانو رو راه اندازی کردم و در این مدت سعی کرده ام با ارائه ی مطالب جذاب و آموزش های تجربی، لحظاتی مفید و سرگرم کننده برای بازدیدکنندگان عزیز زرین بانو رقم بزنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا