آموزش آشپزیغذای ایرانی

طرز تهیه خورشت آلبالو مجلسی

به نام خدا، دوستان و همراهان همیشگی مجله خانوادگی زرین بانو سلام. امیدوارم حال واحوالتون حسابی خوب باشه. ‏در بخش آموزش غذاهای ایرانی آشپزخانه زرین بانو با آموزش« خورشت آلبالو» در خدمتتونم.

طرز تهیه خورشت آلبالو
عکس از shekamcherooon

خورشت آلبالو یکی از خورشت های فصلی و بسیار خوشمزه ی ایرانی است.که به دلیل وجود شکر و آلبالو طعم ملسی دارد. این خورشت را می توان با مرغ یا گوشت طبخ کرد.

‏ اگر شما هم علاقه مندید یک خورشت آلبالو با مرغ بسیار خوشمزه و لذیذ رو درست کنید دعوت می کنم در ادامه با من همراه باشید.

✔️مواد لازم برای تهیه خورشت آلبالو

آلبالو بدون هسته ۲ لیوان
شکر ۲_۳ قاشق غذاخوری
ران یا سینه مرغ ۲ تکه
پیاز ۱ عدد
نمک ،فلفل سیاه ،زردچوبه به مقدار لازم
زعفران دم کرده به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم
ابلیمو یا آب نارنج ۱_۲ قاشق (در صورت تمایل)

✔️رسپی خورش آلبالو

◀️مرحله اول :

برای درست کردن این خورشت خوشمزه ابتدا از شب قبل آلبالو ها رو می شوییم. دمشونو می گیریم و هستشونو به وسیله ی هسته گیر یا یک عدد نی خارج می کنیم. داخل یک ظرف درب بسته می ریزیم و لابه لا مقداری شکر می پاشیم و به مدت یک شب تا صبح در یخچال می گذاریم.

⭐️میزان شکر به ترش یا شیرین بودن البالو ها و ذائقه ی شما بستگی داره.

◀️مرحله دوم :

۱ عدد پیاز و روی تخته آشپزخانه به صورت خلالی خرد می کنیم داخل قابلمه مناسب میریزیم مقداری روغن اضافه میکنیم و پیاز رو تفت میدیم تا کمی سبک شود. حالا تکه های مرغ رو اضافه میکنیم و به همراه پیاز تفت میدیم .

نمک ،زردچوبه ،فلفل سیاه ومقداری زعفران دم کرده به مرغ ها اضافه می کنیم و کمی تفت می دیم. ‏در نهایت یک لیوان آب جوش اضافه میکنیم و اجازه میدیم مرغها بپزند.

بیشتر بخوانیم : برای مشاهده ی روش درست کردن خورشت غوره مسما با قارچ و بادمجان روی لینک مقابل کلیک کنید : طرز تهیه فوره مسما سنتی

◀️مرحله سوم :

آلبالوها رو داخل تابه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم . اجازه می‌دهیم که آلبالوها پخته شوند. نصف استکان آب هم بهشون اضافه می کنیم.

◀️مرحله چهارم :

بعد از اینکه آلبالو ها پخته شدند و آبش غلیظ شد؛ آب مرغ که قبلاً پختیم رو بهش اضافه میکنیم و مرغ ها رو داخل آلبالوها میزاریم.

⭐️اگر تمایل داشتید می تونید مرغ ها رو بعد از پخت داخل یک قاشق کره به مدت ۵_۶ دقیقه سرخ کنید و بعد داخل مواد آلبالویی بریزید.
⭐️بعضی ها هم آلبالو ها را از آبش جدا کرده و به همراه مرغ در کره سرخ می کنند. و بعد داخل سس می ریزند.

مقداری آبلیمو و کمی دیگه زعفران دم کرده می ریزیم و اجازه میدیم ۲۰ دقیقه دیگه باهم بپزند تا طعم آلبالوها به خورد خورشت بره و بعد همراه برنج سرو می‌کنیم.

به همین راحتی خورشت آلبالو خوشمزه ما آماده میشه😍😋

‏نوش جونتون 😊
⏰زمان اماده سازی : ۱۵ دقیقه
⏰زمان پخت : ۶۵دقیقه

✔️خورشت آلبالو با مرغ رو می تونید در وعده های ناهار یا شام میل کنید.

امیدوارم این خورشت بسیار خوشمزه رو درست کنید و در کنار خانواده و عزیزان از خوردنش کلی لذت ببرید .

بیشتر بخوانیم : برای مشاهده ی روش درست کردن خورشت چاغاله بادام روی لینک مقابل کلیک کنید : طرز تهیه خورش چغاله بادام

لحظاتتون به کام
حق یارتون 🙋

#مجله خانوادگی زرین بانو
# آشپزخانه من
# سایتی_ برای_ خانواده_ ایرانی

امتیاز شما

لیلا اسدی

لیلااسدی هستم. کارشناسی ارشد مدیریت دولتی خوندم. به دلیل علاقه ای که به آشپزی داشتم در فروردین ۹۸ سایت زرین بانو رو راه اندازی کردم و در این مدت سعی کرده ام با ارائه ی مطالب جذاب و آموزش های تجربی، لحظاتی مفید و سرگرم کننده برای بازدیدکنندگان عزیز زرین بانو رقم بزنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا